Nařízení Vlády o zóně havarijního plánování
Vláda nařizuje k provedení zákona č. 18/1997 Sb. , o mírovém využívání jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů, (dále jen "zákon"):
§ 1 Návrh na stanovení zóny havarijního plánování
(1) Návrh na stanovení zóny havarijního plánování1) předkládá Státnímu úřadu pro jadernou bezpečnost (dále jen "Úřad") držitel povolení k umístění, výstavbě nebo provozu jaderného zařízení2) nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření3) (dále jen "držitel povolení"), pokud u něj nelze vyloučit radiační havárii4) s pravděpodobností vzniku větší nebo rovnou 10-7 /rok.
(2) Návrh na stanovení zóny havarijního plánování obsahuje:
a) výčet možných radiačních havárií, jež mají při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření pravděpodobnost vzniku větší nebo rovnou 10-7 /rok,
b) popis předpokládaného vývoje a průběhu jednotlivých radiačních havárií uvažovaných podle písmene a) . Tento popis se doloží výpočtem, na jehož základě lze provést určení pravděpodobného místa na jaderném zařízení nebo na pracovišti s velmi významným zdrojem ionizujícího záření, v němž by při dané radiační havárii došlo k předpokládanému nepřípustnému uvolnění radionuklidů nebo ionizujícího záření, určení časového průběhu radiační havárie, časového průběhu uvolňování radionuklidů a ionizujícího záření, výčtu uvolňovaných radionuklidů a odhadu jejich aktivity včetně zahrnutí vlivu meteorologických podmínek na šíření radionuklidů v okolí daného zařízení,
c) výčet možných následků radiačních havárií provedený v návaznosti na výpočet podle písmene b) , včetně posouzení možnosti nepřípustného ozáření osob a následků tohoto ozáření, posouzení možnosti překročení směrných hodnot pro neodkladná ochranná opatření,5)
d) geografické vymezení návrhu velikosti zóny havarijního plánování.
§ 2 Podíl držitele povolení na zajištění činnosti celostátní radiační monitorovací sítě v zóně havarijního plánování
(1) Držitel povolení se podílí na zajištění činnosti celostátní radiační monitorovací sítě6) v zóně havarijního plánování v těchto případech:
a) za obvyklé radiační situace, to je po celou dobu provozu jaderného zařízení nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření s výjimkou doby, kdy existuje podezření držitele povolení na vznik nebo při vzniku radiační havárie na jím provozovaném jaderném zařízení nebo pracovišti s velmi významným zdrojem ionizujícího záření,
b) za havarijní radiační situace, to je v době, kdy u držitele povolení existuje podezření na vznik a při vzniku radiační havárie na jím provozovaném jaderném zařízení nebo pracovišti s velmi významným zdrojem ionizujícího záření,
c) v rámci havarijního cvičení celostátní radiační monitorovací sítě pro ověřování havarijní připravenosti zóny havarijního plánování.
(2) Držitel povolení vykonává v případech podle odstavce 1 následující činnosti:
a) za obvyklé radiační situace zajišťuje v zóně havarijního plánování kontrolu dodržování požadavků na zajištění radiační ochrany obyvatelstva a životního prostředí stanovených zvláštním právním předpisem.7) Kontrola se provádí měřením veličin stanovených včetně rozsahu a způsobu měření v tabulce č. 1 přílohy. Výsledky měření se předávají Úřadu jedenkrát za čtvrtletí, a to nejpozději do konce měsíce následujícího čtvrtletí, a souhrnně za kalendářní rok ve formě zprávy nejpozději do 31. 3. následujícího roku,
b) za havarijní radiační situace zajišťuje měření uniklých radionuklidů a ionizujícího záření v té části zóny havarijního plánování, která je v důsledku meteorologické situace ohrožena uniklými radionuklidy, v rozsahu a způsobem podle tabulky č. 2 přílohy, pokud Úřad podle § 3 odst. 2 písm. n) zákona nestanoví jinak. Výsledky měření se předávají Úřadu způsobem stanoveným vnitřním havarijním plánem8) a doplňují se o údaje o aktuální meteorologické situaci v místě vzniku radiační havárie a o určení místa,doby trvání, fyzikálněchemické formy, radiochemického složení, cesty a prognózy úniku radionuklidů, jakmile jsou tyto informace známy. Ostatní měření zajišťovaná držitelem povolení tím nejsou dotčena,
c) v rámci havarijního cvičení celostátní radiační monitorovací sítě spolupracuje na zajišťování havarijní připravenosti zóny havarijního plánování. Úřad může účast držitele povolení na tomto cvičení vyžádat, nejvýše však jedenkrát za kalendářní rok.
§ 3 Podíl držitele povolení na vybavení obyvatelstva v zóně havarijního plánování antidoty
(1) Držitel povolení vybavuje obyvatelstvo v zóně havarijního plánování prostředky ke snížení ozáření z vnitřní kontaminace radioaktivními látkami (dále jen "antidota") v následujícím rozsahu:
a) 2 dávky po 130 mg jodidu draselného pro každou osobu starší 12 let věku a pro každou osobu, která dosáhne 12 let v průběhu doby použitelnosti tablet,
b) 2 dávky po 65 mg jodidu draselného pro každou osobu do 12 let věku.
Součástí balení těchto antidot je vždy písemný návod k jejich užívání.
(2) Pro stanovení počtu osob,které se vybavují antidoty podle odstavce 1 , se s využitím stávajících výsledků statistických šetření započítají
a) všechny osoby, které mají v zóně havarijního plánování trvalý nebo přechodný pobyt, včetně dětí školního a předškolního věku,
b) všechny osoby, které v zóně havarijního plánování pracují, žáci škol, děti navštěvující předškolní zařízení a osoby navštěvující školská zařízení,pokud škola nebo zařízení leží v zóně havarijního plánování,
c) počty lůžek v lůžkových zdravotnických a sociálních zařízeních ležících v zóně havarijního plánování,
d) všechny osoby vykonávající v zóně havarijního plánování vojenskou nebo civilní službu,
e) další osoby, které se podílejí na likvidaci následků radiační havárie v souladu s vnějším havarijním plánem.
K takto stanovenému počtu se připočítá dalších 10 % jako rezerva.
(3) Podklady pro stanovení počtu dávek předává držiteli povolení na jeho žádost okresní úřad, na jehož území se jaderné zařízení nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření nachází, (dále jen "koordinující okresní úřad") do 6 měsíců od doručení žádosti. Koordinující okresní úřad ověřuje, zda podklady pro stanovení počtu dávek odpovídají skutečnosti, nejdéle každých 5 let. Zjistí-li, že potřeba antidot není pokryta, zajistí na jeho žádost držitel povolení dovybavení obyvatelstva antidoty z rezervy podle odstavce 2 . Klesne-li tato rezerva pod 5 %, držitel povolení ji doplní do 6 měsíců od doručení žádosti koordinujícího okresního úřadu o její doplnění.
(4) Držitel povolení vybaví osoby uvedené v odstavci 2 antidoty a předá rezervu antidot podle odstavce 2 koordinujícímu okresnímu úřadu nejméně 1 měsíc
a) před uvedením jaderného zařízení podle § 2 písm. h) bodů 2, 3 a 4 zákona nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření do provozu,
b) před prvním zavezením jaderného paliva do reaktoru u jaderného zařízení podle § 2 písm. h) bodu 1 zákona.
(5) Dojde-li ke stanovení zóny havarijního plánování nebo její změně u jaderného zařízení nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření, které již bylo uvedeno do provozu nebo do jehož reaktoru již bylo zavezeno jaderné palivo, obyvatelstvo se vybaví antidoty v rozsahu podle odstavců 1 a 2 do 3 měsíců ode dne stanovení nebo změny zóny havarijního plánování.
(6) Při obměně antidot z důvodu uplynutí doby jejich použitelnosti předá koordinující okresní úřad držiteli povolení podklady pro stanovení počtu dávek nejméně 6 měsíců před uplynutím doby jejich použitelnosti.Distribuci nových antidot obyvatelstvu, stažení obměňovaných antidot a předání rezervy podle odstavce 2 koordinujícímu okresnímu úřadu zajistí držitel povolení nejméně 1 měsíc před uplynutím doby použitelnosti obměňovaných antidot. Koordinující okresní úřad předá antidota, u nichž uplynula doba použitelnosti, držiteli povolení do 3 měsíců od uplynutí této doby a držitel povolení zajistí jejich likvidaci podle zvláštního právního předpisu.9)
§ 4 Podíl držitele povolení na zajištění tiskové a informační kampaně k zajištění připravenosti obyvatelstva v zóně havarijního plánování pro případy radiačních havárií
Držitel povolení zajišťuje tiskovou a informační kampaň k připravenosti obyvatelstva pro případy radiačních havárií v následujícím rozsahu:
a) zpracování, tisk a zveřejnění informační příručky, která seznámí obyvatelstvo trvale žijící a trvale pracující v zóně havarijního plánování se základními údaji o ionizujícím záření a jeho účincích na lidský organismus a životní prostředí, s opatřeními na ochranu obyvatel a životního prostředí připravenými pro případ vzniku radiační havárie a s návody, jak postupovat při vzniku radiační havárie. Tu část podkladů pro vytištění příručky, která vychází z vnějšího havarijního plánu, předá držiteli povolení k případnému doplnění koordinující okresní úřad nejméně 6 měsíců před jejím zveřejněním. Před vytištěním příručky bude její navržený obsah projednán s koordinujícím okresním úřadem a Úřadem. Forma a frekvence vydávání příručky musí odrážet aktuální stav připravených opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí. Příručku zveřejňuje držitel povolení její distribucí do míst určených koordinujícím okresním úřadem v zóně havarijního plánování. První zveřejnění příručky zajistí držitel povolení nejméně 1 měsíc před uvedením jaderného zařízení podle § 2 písm. h) bodů 2 , 3 a 4 zákona nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření do provozu a nejméně 1 měsíc před prvním zavezením jaderného paliva do reaktoru u jaderného zařízení podle § 2 písm. h) bodu 1 zákona,
b) zabezpečení účasti svých odborníků na školení představitelů orgánů samosprávy v zóně havarijního plánování a na školení orgánů koordinujícího okresního úřadu, které jsou určeny pro řešení radiačních havárií, o vazbách vnitřního a vnějšího havarijního plánu a pro vzájemnou výměnu souvisejících informací, pokud jsou tato školení organizována koordinujícím okresním úřadem.
§ 5 Podíl držitele povolení na zajištění systému vyrozumění dotčených orgánů
(1) Držitel povolení zajišťuje souhrn technických a organizačních opatření zabezpečujících neprodlené předání informace o vzniku nebo podezření na vznik radiační havárie a její charakteristiky okresním úřadům, do jejichž území zasahuje zóna havarijního plánování, Úřadu a dalším dotčeným orgánům 2 vzájemně se zálohujícími technicko-organizačními způsoby v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem,10) který těmto orgánům umožní zahájit přípravu na nejvhodnější likvidaci této radiační havárie a omezení jejích následků, (dále jen "systém vyrozumění"). Dalšími dotčenými orgány jsou subjekty,které držitel povolení uvede ve svém vnitřním havarijním plánu. Tyto subjekty držitel povolení vyrozumí a případně vyzve k účasti na likvidaci radiační havárie v jaderném zařízení nebo na pracovišti s velmi významným zdrojem ionizujícího záření a na omezení jejích následků.
(2) Jestliže systém vyrozumění zajišťovaný držitelem povolení podle odstavce 1 využívá systému vyrozumění poskytovaného Ministerstvem obrany v rámci civilní ochrany,11) držitel povolení jej zajišťuje a náklady nese v rozsahu potřebném pro dovybavení systému poskytovaného Ministerstvem obrany nad jeho stav ke dni nabytí účinnosti tohoto nařízení.
§ 6 Podíl držitele povolení na zajištění systému varování obyvatelstva
(1) Držitel povolení zajišťuje souhrn technických a organizačních opatření zabezpečujících včasné varování obyvatelstva při vzniku radiační havárie (dále jen "systém varování"). Varováním se rozumí vyslání akustického signálu pro přijetí obyvatelstvem v celé zóně havarijního plánování a případně i optického signálu pro orgány obcí a informování obyvatelstva o vzniku radiační havárie a o potřebných opatřeních na základě rozhodnutí orgánů státní správy nebo orgánů místní samosprávy cestou rozhlasového a televizního vysílání12) za použití předem připravených obrazových a zvukových nahrávek.
(2) Jestliže systém varování zajišťovaný držitelem povolení podle odstavce 1 využívá systému varování poskytovaného Ministerstvem obrany v rámci civilní ochrany,11) držitel povolení jej zajišťuje a hradí náklady spojené s dovybavením systému poskytovaného Ministerstvem obrany nad jeho stav ke dni nabytí účinnosti tohoto nařízení.
§ 7 Ustanovení společná a přechodná
(1) V případě, kdy se překrývají zóny havarijního plánování více držitelů povolení, opatření podle § 3 , 4 , 5 a 6 tohoto nařízení mohou být v překrývajících se oblastech činěna držiteli povolení společně.
(2) U zóny havarijního plánování stanovené před nabytím účinnosti tohoto nařízení se obyvatelstvo vybaví antidoty v rozsahu tohoto nařízení do 3 měsíců od nabytí jeho účinnosti.
Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.<= 9.1.1999 >
Předseda vlády:
Ing. Zeman v. r.
Ministr průmyslu a obchodu:
doc.Ing.Grégr v. r.
TABULKA Č. 1:
Monitorování složek životního prostředí a článků potravního řetězce v zóně havarijního plánování za obvyklé radiační situace
Monitorovaná |
Měřená |
Počet míst |
Frekvence |
Frekvence měření |
Požadovaná citlivost měření |
Ovzduší |
Objemová aktivitaa radionuklidů,které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště |
4 místa |
kontinuálně |
jednou |
možnost stanovit objemovou aktivitua
zjišťovaných radionuklidů,b
která způsobí |
Voda |
Objemová aktivita a radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště |
1 místo pod zaústěním odpadních vod do vodného recipentu e (po promíchání) |
Jednou měsíčně |
Vždy po odběru vzorku |
Možnost stanovit hmotnostní aktivitua zjišťovaných radionuklidů, b která způsobí při celoročním požívání úvazek efektivní dávky c na úrovni 1 ‰ obecného základního limitu |
Veřejné vodovody f |
Jednou měsíčně |
Vždy po odběru vzorku |
|||
  |
  |
1 místo ve směru proudění podzemních vod od objektu jaderného zařízení nebo pracoviště |
Jednou čtvrtletně |
Vždy po odběru vzorku |
  |
Půdy |
Hmotnostní aktivita g radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště |
4 místa (z toho 1 místo v převládajícím směru větrů) |
Jednou ročně |
Vždy po odběru vzorků |
Možnost stanovit hmotnostní aktivitu g menší 100Bq/kg pro zjišťování radionuklidy b |
a Objemovou aktivitou se rozumí podíl aktivity a celkového objemu odebraného
vzorku
b
Mezi zjišťované radionuklidy se zahrnou všechny radionuklidy, jejichž
příspěvek k ozáření jednotlivce z obyvatelstva může za povolených podmínek
provozování příslušného jaderného zařízení nebo pracoviště s velmi
významným zdrojem ionizujícího záření dosáhnout 1 ‰ obecných základních
limitů stanovených ve vyhlášce č. 184/1997 Sb.
c § 3 vyhlášky č. 184/1997 Sb.
d § 9 vyhlášky č. 184/1997 Sb.
e
Vodním recipientem se rozumí vodní útvar přijímající vodu z určitého
povodí nebo vodu odpadní.
f
Mezi veřejné vodovody, z nichž se odebírá, se zahrnou ty, které za povolených
podmínek provozování příslušného jaderného zařízení nebo pracoviště
s velmi významným zdrojem ionizujícího záření mohou způsobit
příspěvek k ozáření jednotlivce z obyvatelstva ve výši 1 ‰ obecných základních
limitů stanovených ve vyhlášce č. 184/1997 Sb.
g
Hmotnostní aktivitou se rozumí podíl aktivity a celkové hmotnosti odebraného
vzorku.
Ovzduší + půda |
Příkon dávkového ekvivalentu záření gama |
16 míst mimo areál jaderného zařízení nebo pracoviště (pro k sobě přiléhající 22,5&02DA kruhové výseče) |
  |
Kontinuální (vyhodnocení nejméně jednou čtvrtle |
ě) možnost stanovit příkon dávkového ekvivalentu vyšší než 0,05 µ |
16 míst na hranici areálu jaderného zařízení nebo pracoviště (pro k sobě přiléhající 22,5&02DA kruhové výs |
  |
eče) Kontinuální (vyhodnocení nejméně jednou čtv |
letně) možnost stanovit příkon dávkového ekvivalentu vyšší než 0, |
||
Sv/h Alespoň 4 v zóně havarijního plánování pěstované zemědělské plodiny (z nichž alespoň u 2 typů jsou zkrmovány jejich nadzemní části), zelenina |
ovoce Hmotnostní akt ivita g radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pr |
oviště Nejméně 1 místo pro každý monitorovaný článek potravního ř |
ězce Jednou |
ěsíčně Vždy po odběr |
vzorku Možnost stanovit hmotnostní a ktivitua zjišťaných radionu klidů, b která způsobí při celoročním požívání úvazek efektivní dávky c na úrovni 1 ‰ obecného základníh |
limit |
Mléko objemová akt ivita g radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pr |
oviště 1 místo ve směru převládají |
větrů Za |
týdny Vždy po odběr |
vzorku Možnost stanovit hmotnostní a ktivitua zjišťaných radionu klidů, b která způsobí při celoročním požívání úvazek efektivní dávky c na úrovni 1 ‰ obecného základníh |
limi |
Ryby Hmotnostní akt ivita g radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pr |
oviště 1 místo pod zaústěním odpadního kanálu do vodního rec |
entu e Jedn |
ročně Vždy po odběr |
vzorku Možnost stanovit hmotnostní a ktivitua zjišťaných radionu klidů, b která způsobí při celoročním požívání úvazek efektivní dávky c na úrovni 1 ‰ obecného základníh |
limitu Pozn.:Konkrétní místa odběru, frekvence odběru a měření se stanoví tak, aby byly získány výsledky reprezentativní z hlediska radiační ochrany obyva
TABULKA Č. 2:
Monitorování složek životního prostředí a článků potravního řetězce v zóně havarijního plánování za obvyklé radiační situace HRS
Monitorovaná |
Měřená |
Počet míst |
Frekvence |
Frekvence měření |
Požadovaná citlivost měření |
Ovzduší |
Objemová aktivitaa radionuklidů,které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště |
4 místa c
|
kontinuálně |
Minimálně jednou do 6 hodin od vzniku HRS |
možnost stanovit objemovou aktivitua
zjišťovaných radionuklidů,b
která způsobí |
Voda |
Objemová aktivita a radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště |
Veřejné vodovody f |
Každých 6 hodin od vzniku HRS |
Okamžitě po odběru vzorku |
Možnost stanovit objemovou aktivitua
menší než 10 Bµ/l pro zjišťované radionuklidy d
|
1 místo pod zaústěním odpadních vod do vodného recipentu g (po promíchání) |
Každých 6 hodin od vzniku HRS |
Okamžitě po odběru vzorku |
|||
Možnost stanovit objemovou aktivitua menší než 10 Bµ/l pro zjišťované radionuklidy d |
|||||
Půda |
Plošná aktivita h radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviště |
Minimálně 2 místa stanovená ve vnitřním havarijním plánu |
Každých 6 hodin od vzniku HRS |
Okamžitě po odběru vzorků |
Možnost stanovit plošnou aktivitu h menší než 1000 Bq/m˛ pro zjišťování radionuklidy d |
a
Objemovou aktivitou se rozumí podíl aktivity a celkového objemu odebraného vzorku.
b
S výjimkou radionuklidů emitujících pouze částice beta.
c
Odběrová místa jsou shodná s odběrovými místy za obvyklé radiační situace.
d
Mezi zjišťované radionuklidy se zahrnou všechny radionuklidy,jejichž příspěvek
k ozáření jednotlivce z obyvatelstva může za povolených podmínek
provozování příslušného jaderného zařízení nebo pracoviště s velmi významným
zdrojem ionizujícího záření dosáhnout 1 ‰ obecných základních
limitů stanovených ve vyhlášce č. 184/1997 Sb.
e § 3 vyhlášky č. 184/1997 Sb.
f § 9 vyhlášky č. 184/1997 Sb.
g
Vodním recipientem se rozumí vodní útvar přijímající vodu z určitého povodí
nebo vodu odpadní.
h
Plošnou aktivitou se rozumí podíl aktivity a plošného obsahu,na němž je aktivita
rozložena.
Ovzduší + půda |
Příkon dávkového ekvivalentu záření gama |
Místa monitorování i |
  |
Minimálně jednou do 6 hodin od vzniku HRS a vždy po změně větru do jiné 22,5&02DA výseče |
če možnost stanovit příkon dávkového ekvivalentu vyšší než 0,05 µ |
16 míst mimo areál jaderného zařízení nebo pracov |
  |
Kontinu |
ní možnost stanovit příkon dávkového ekvivalentu vyšší než 0,05 µ |
||
16 míst na hranici areálu jaderného zařízení nebo pracovi |
  |
Kontinuá |
í) možnost stanovit příkon dávkového ekvivalentu vyšší než 0,05 µ |
||
Zemědělské plodiny se zkrmovanou nadzemní částí (nejméně 2 dr |
y) Hmotnostní aktivit a j radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviš |
b 1 místo pro každou zemědělskou plod |
u Min.1x každých 12 hodin od vzniku |
RS okamžitě po odběru vz |
ku Možnost stanovit plošnou aktivi tu h menší než 100 Bq/kg pro zjišťování radionukli |
d M |
ko objemová aktivit a a radionuklidů, které mohou vznikat při provozu jaderného zařízení nebo pracoviš |
b 1 místo ve směru převládajích v |
rů Min.1x každých 12 hodin od vzniku |
RS okamžitě po odběru vz |
ku Možnost stanovit plošnou aktivi tu a menší než 10 Bq/l pro zjišťování radionukli |
d
i Trasou monitorování se rozumí trasa stanovená ve vnitřním havarijním
plánu,která se projíždí a na níž jsou určena místa,v nichž se odebírají
vzorky složek životního prostředí,případně se v nich provádí měř
í
.
j Hmotnostní aktivitou se rozumí podíl aktivity a celkové hmotnosti
odebraného vzo
1) § 17 odst. 3 zákona č. 18/1997 Sb. , o mírovém využívání jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů.
2) § 2 písm. h) zákona č. 18/1997 Sb.
3) § 2 písm. c) zákona č. 18/1997 Sb.
4) § 2 písm. l) zákona č. 18/1997 Sb.
5) § 64 a 65 vyhlášky č. 184/1997 Sb., o požadavcích na zajištění radiační ochrany.
6) § 17 odst. 1 písm. f) zákona č. 18/1997 Sb.
8) Vyhláška č. 219/1997 Sb., o podrobnostech k zajištění havarijní připravenosti jaderných zařízení a pracovišť se zdroji ionizujícího záření a o požadavcích na obsah vnitřního havarijního plánu a havarijního řádu.
9) Například zákon č. 125/1997 Sb., o odpadech, ve znění zákona č. 167/1998 Sb.
10) § 6 vyhlášky č. 219/1997 Sb.
11) § 46 odst. 1 zákona č. 18/1997 Sb.
12) § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění zákona č. 597/1992 Sb. , zákona č. 36/1993 Sb. , zákona č. 253/1994 Sb., zákona č. 40/1995 Sb. , zákona č. 237/1995 Sb. , zákona č. 301/1995 Sb. a zákona č. 135/1995 Sb.