Vyhláška o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb. , o dráhách, ve znění zákona č. 23/2000 Sb. a zákona č. 103/2004 Sb. , (dále jen "zákon") k provedení § 3a odst. 1 , § 49a odst. 4 a § 49d odst. 1 zákona :
Tato vyhláška v souladu s právem Evropských společenství1) stanoví technické požadavky na prvky a součásti evropského železničního systému, strukturální a provozní subsystémy evropského železničního systému, jakož i na jejich konstrukční a provozní podmínky, způsob vedení registrů součástí subsystémů a údaje v nich obsažené.
ČÁST DRUHÁ TECHNICKÉ POŽADAVKY NA PRVKY A SOUČÁSTI PROVOZNÍ A TECHNICKÉ PROPOJENOSTI
HLAVA I PRVKY EVROPSKÉHO ŽELEZNIČNÍHO SYSTÉMU
(1) Struktura složená ze součástí drah evropské železniční sítě2) vybudované nebo modernizované pro vysokorychlostní nebo konvenční železniční dopravu a kombinovanou dopravu po železnici a vozidlový park drážních vozidel určených pro jízdu na této železniční síti jsou prvky evropského železničního systému.
(2) Evropskou železniční síť tvoří tyto typy drah a jejich strukturální součásti:
a) dráhy určené pro osobní dopravu,
b) dráhy určené pro smíšenou dopravu (osobní a nákladní),
c) dráhy zvláště projektované nebo modernizované pro nákladní dopravu,
d) stanice a terminály osobní dopravy,
e) terminály nákladní dopravy včetně překladišť mezi jednotlivými druhy dopravy,
f) tratě dráhy spojující výše uvedené typy drah, stanice a terminály.
(3) Součásti drah evropského železničního systému zahrnují zařízení pro řízení dopravy, k nimž patří zejména sledování pohybu drážních vozidel na železniční dopravní cestě a zabezpečovací systémy, technická zařízení pro zpracování dat a telekomunikační zařízení určená pro osobní a nákladní dopravu na železniční síti s cílem zaručit bezpečný a plynulý provoz systému a účinné řízení dopravy.
(1) Vozidlový park zahrnuje drážní vozidla, která jsou způsobilá k provozu na evropské železniční síti nebo na jejích částech (dále jen "kolejová vozidla"), zejména
a) motorové nebo elektrické vozy a jednotky s vlastním pohonem,
b) motorové nebo elektrické lokomotivy,
c) speciální vozidla, konstruovaná pro údržbu, opravy a rekonstrukce dráhy nebo pro kontrolu stavu dráhy a odstraňování následků mimořádných událostí,
e) vozy nákladní dopravy včetně vozidlového parku určeného pro přepravu automobilů.
(2) Každý z druhů kolejových vozidel podle odstavce 1 se dále rozděluje na
a) kolejová vozidla pro mezinárodní drážní dopravu,
b) kolejová vozidla pro vnitrostátní drážní dopravu.
§ 4 Základní parametry evropského železničního systému
(1) Základními parametry pro dosažení provozní a technické propojenosti evropského železničního systému (dále jen "interoperabilita"), které musí být definovány v souladu s technickými specifikacemi propojenosti (dále jen "technické specifikace interoperability") v technické dokumentaci staveb dráhy, technických podmínkách technologických zařízení dopravní cesty dráhy nebo technických podmínkách kolejových vozidel, jsou:
b) minimální poloměr oblouku koleje,
e) minimální délka nástupiště,
g) napájecí napětí trolejového vedení,
h) geometrie trolejového vedení,
i) vlastnosti evropského systému řízení železničního provozu (dále ve zkratce "ERTMS"),3)
l) statický a kinematický obrys kolejového vozidla,
m) minimální brzdné vlastnosti,
n) mezní elektrické hodnoty pro kolejové vozidlo,
o) mezní mechanické hodnoty pro kolejové vozidlo,
p) provozní vlastnosti spojené s bezpečností vlakové dopravy,
q) mezní hodnoty pro vnější hluk,
r) mezní hodnoty pro vnější vibrace,
s) mezní hodnoty pro vnější elektromagnetické rušení,
t) mezní hodnoty pro vnitřní hluk,
u) mezní hodnoty pro klimatizaci,
v) zajišťování podmínek pro přepravu osob s omezenou schopností pohybu a orientace.
(2) Základní parametry prvků a subsystémů použitých v evropském železničním systému musí zajistit dokonalou slučitelnost vlastností dopravní cesty dráhy s vlastnostmi kolejových vozidel a zabezpečit na tratích evropského železničního systému plynulé a bezpečné provozování drážní dopravy, požadovanou úroveň výkonnosti a kvality služeb při vynaložení přiměřených nákladů na provozování dráhy a drážní dopravy.
§ 5 Interoperabilita evropského železničního systému
(1) Prvky evropského železničního systému musí zajišťovat interoperabilitu. Pro evropskou železniční síť lze použít jen takové součásti drah, které zajišťují dokonalou slučitelnost technických charakteristik dopravní cesty dráhy s technickými charakteristikami použitých kolejových vozidel včetně palubních součástí všech dotčených subsystémů.
(2) Jednotlivé prvky součástí dráhy a kolejových vozidel, na kterých přímo či nepřímo závisí interoperabilita evropského železničního systému (dále jen "součásti interoperability"), smí být
a) používány pouze v případě, jestliže jejich technické charakteristiky umožňují dosažení interoperability v evropském železničním systému, přičemž zároveň vyhovují základním požadavkům na konstrukční a provozní vlastnosti, uvedeným v části třetí vyhlášky,
b) instalovány a udržovány pouze v souladu s ustanoveními technických specifikací interoperability.
(3) Technické specifikace součástí interoperability se považují za splněné, pokud jsou ve shodě s technickými specifikacemi interoperability;4) nejsou-li technické specifikace interoperability vydány, musí být součást ve shodě s harmonizovanými českými technickými normami, popřípadě zahraničními technickými normami přejímajícími v členských státech Evropské unie harmonizované evropské normy5) nebo v případě, že v příslušné oblasti harmonizované technické normy neexistují, s příslušnými normami5) zahrnujícími české nebo zahraniční technické normy nebo vyhlášky Mezinárodní železniční unie, které byly pro tento účel oznámeny Komisí Evropských společenství a jsou uvedené v příloze této vyhlášky.
HLAVA II STRUKTURÁLNÍ A PROVOZNÍ SUBSYSTÉMY EVROPSKÉHO ŽELEZNIČNÍHO SYSTÉMU
(1) Evropský železniční systém se člení na subsystémy
1. dopravní cesta dráhy (dále jen "infrastruktura"),
4. provozování dráhy a organizace drážní dopravy (dále jen "provoz"),
2. využití integrace přenosu a zpracování dat a souvisejících informací (dále jen "telematika") v osobní a nákladní dopravě.
(2) Přehled technických norem a dalších dokumentů, které obsahují požadavky na návrh a posuzování shody subsystémů a součástí interoperability železničního systému a které pokrývají kritéria technických parametrů, zkušební metody a specifikace výrobků, jsou uvedeny v příloze této vyhlášky.
(1) Subsystémy evropského železničního systému ve strukturální oblasti zahrnují
a) infrastrukturu, tvořenou železničním spodkem, svrškem a umělými stavbami, tj. zejména trať, kolejnice, pražce, výhybky, zvláštní konstrukce a konstrukční prvky, inženýrské stavby, např. mosty, tunely, související staniční infrastrukturu, např. nástupiště, přístupové cesty včetně zařízení pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, bezpečnostní a ochranná zařízení, např. oplocení, zábradlí, protihlukové stěny,
b) energie, tj. elektrizační zařízení včetně spolupráce trolejového vedení a sběrače proudu, podmínky elektrických napájecích systémů a zásobování elektřinou a jinými energiemi,
c) řízení a zabezpečení, tj. veškeré zařízení nezbytné k zajištění komunikace mezi řízením dopravy a vlakovým personálem, k zajištění bezpečného provozování dráhy a drážní dopravy, jakož i k ovládání a řízení pohybu vlaků oprávněných k jízdě po dráze,
d) provoz, tj. postupy a související zařízení umožňující nepřetržitou činnost různých strukturálních subsystémů jak během normálního, tak mimořádného provozování systému, zejména plánování, organizace a řízení dopravy. Součástí je odborná způsobilost, která může být vyžadována provozovatelem dráhy pro provozování mezinárodní drážní dopravy,
e) kolejová vozidla, jejichž součástí je struktura vozidlového parku, systémy ovládání a řízení veškerých zařízení na kolejových vozidlech, trakční jednotky a agregáty na přeměnu energie, brzdové, spřáhlové a pojezdové mechanismy (podvozky, nápravy atd.) a jejich zavěšení, dveře vozidel, rozhraní člověk - stroj (např. rozhraní mezi osobou řídící kolejové vozidlo, doprovodem vlaku a cestujícími včetně zařízení pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace), pasivní nebo aktivní bezpečnostní zařízení ve vozidlech a opatření pro ochranu zdraví cestujících a doprovodu vlaku.
(2) Subsystémy evropského železničního systému v provozní oblasti zahrnují
a) údržbu, sestávající se z postupů, souvisejících zařízení, logistických pracovišť pro údržbu včetně rezerv umožňujících povinnou opravnou a preventivní údržbu k zajištění interoperability systému železniční dopravy a k zaručení požadovaného výkonu,
b) využití telematiky, přičemž se tento subsystém skládá ze dvou prvků:
1. využití v osobní dopravě, zejména provozování systémů poskytujících cestujícím informace před a po cestě, rezervačních a platebních systémů, sledování, organizování a řízení přepravy zavazadel, zajišťování návaznosti spojení mezi vlaky a ostatními druhy dopravy,
2. využití v nákladní dopravě, zejména provozování informačních systémů pro sledování nákladu a vlaku, systémů seřaďování, rezervačních, platebních a fakturačních systémů, zabezpečování návaznosti přepravy s ostatními druhy dopravy, vyhotovení a přenos elektronických doprovodných dokumentů.
zrušen ke dni 1.8.2006 novelou č. 377/2006 Sb.
ČÁST TŘETÍ ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA KONSTRUKČNÍ A PROVOZNÍ VLASTNOSTI
(1) Návrh, konstrukce, montáž, údržba, jakož i sledování součástí kritických pro bezpečnost, především součástí vztahujících se k jízdě vlaku, musí zaručovat bezpečnost na úrovni odpovídající cílům stanoveným v technických specifikacích interoperability4) pro subsystém, včetně cílů stanovených pro mimořádné situace, přičemž se respektují požadavky národních systémů.
(2) Parametry související se stykem kolo/kolejnice musí vyhovovat požadavkům stability potřebným k zaručení bezpečné jízdy až do nejvyšší dovolené rychlosti, především z hlediska správné funkce kolejových obvodů a přípustných hodnot vzájemného rušení.
(3) Užívané součásti musí odolat každému normálnímu nebo výjimečnému namáhání, které se předpokládá v průběhu doby provozu včetně čelení vlivům veškerých náhodných poruch.
(4) Konstrukce součástí dráhy a kolejových vozidel a volba užitých materiálů musí být zaměřeny na omezování vzniku, šíření a účinků ohně a kouře v případě požáru.
(5) Veškerá zařízení určená k manipulaci uživateli musí být navržena tak, aby ani při případném používání způsobem, který není v souladu se zveřejněnými pokyny, nenarušovala bezpečný provoz zařízení nebo bezpečnost a zdraví uživatelů.
Kontrola a údržba pevných nebo pohyblivých součástí souvisejících s jízdou vlaku musí být organizována, prováděna a zabezpečena takovým způsobem, aby provoz těchto součástí stále probíhal za podmínek určených v technické dokumentaci.
§ 10 Ochrana bezpečnosti a zdraví
(1) Materiály, které způsobem svého používání mohou představovat ohrožení bezpečnosti a zdraví osob, které k nim mají přístup, se nesmí u konstrukcí kolejových vozidel a na součástech dráhy používat.6)
(2) Materiály užívané na kolejových vozidlech a v součástech dráhy musí být vybírány, rozmísťovány a užívány takovým způsobem, aby omezily emise škodlivého a nebezpečného kouře nebo plynů, zejména v případě požáru.
§ 11 Ochrana životního prostředí
(1) V etapě projektování systému je nutné v souladu se zvláštními právními předpisy7) posoudit vliv zavádění a provozování evropského železničního systému na životní prostředí.
(2) Materiály užívané na kolejových vozidlech a v součástech dráhy musí zabraňovat emisi kouře nebo plynů, které jsou pro životní prostředí škodlivé a nebezpečné.
(3) Vozidlový park a systémy dodávky energie musí být konstruovány a vyrobeny takovým způsobem, aby splňovaly požadavky elektromagnetické kompatibility8) s instalacemi, zařízením infrastruktury a veřejnými či soukromými sítěmi.
(4) Při provozu evropského železničního systému musí být dodržovány stanovené meze obtěžování hlukem podle zvláštního právního předpisu.9)
(5) Úniky provozních kapalin z kolejových vozidel do prostoru kolejového svršku a emise ze spalovacích motorů hnacích kolejových vozidel nesmí překročit stanovené limity.
(6) Provozování evropského železničního systému nesmí za řádného stavu údržby infrastruktury a kolejových vozidel způsobovat v obvodu a ochranném pásmu dráhy překročení dovolených hodnot vibrací působících na člověka na pracovištích, ve stavbách sloužících k pobytu osob a celkové vertikální vibrace o kmitočtu nižším než 0,5 Hz stanovených podle zvláštního právního předpisu.9)
(1) Technické charakteristiky součástí dráhy musí být slučitelné navzájem, jakož i s technickými charakteristikami kolejových vozidel, které mají být používány v evropském železničním systému. Technické charakteristiky používaných kolejových vozidel je nezbytné přizpůsobit technickým charakteristikám součástí dráhy, pokud se nejedná o novou stavbu dráhy nebo její rekonstrukci, jejíž součásti umožní provozování nových vozidel.
(2) Nelze-li z technických nebo ekonomických důvodů dosáhnout slučitelnost s technickými charakteristikami na určitých úsecích evropské železniční sítě ihned, je nezbytné provést dočasná administrativní a technická opatření umožňující provozování evropského železničního systému a zajistit slučitelnost při nejbližší rekonstrukci nebo modernizaci, přičemž se respektují požadavky systémů na území České republiky.
HLAVA II KONKRÉTNÍ POŽADAVKY PRO KAŽDÝ SUBSYSTÉM
(1) Každý přístupný prvek na dopravní cestě dráhy, určený pro zajištění bezpečného provozování dráhy a drážní dopravy, musí být zabezpečen před nedovoleným přístupem nebo vniknutím neoprávněných osob.
(2) Ve stanicích a zastávkách určených pro přepravu osob je nezbytné učinit opatření k omezení nebezpečí, kterému jsou osoby vystaveny obzvláště při pohybu kolejových vozidel.
(3) Stavby a prostory na dopravní cestě dráhy, kam má veřejnost přístup, musí být konstruovány a provedeny tak, aby omezovaly možné ohrožení osob z hlediska stability staveb, požáru, přístupu, evakuace osob a podobně.10)
(4) V tunelech s délkou delší než 500 m musí být přijata opatření v zájmu respektování konkrétních bezpečnostních podmínek (např. podmínky pro osvětlení, únikové cesty, záchranné evakuační plány).
(1) Provoz systémů dodávky energie na dráze nesmí narušovat bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy, jakož i bezpečnost přítomných cestujících, přepravců, jakož i zaměstnanců a třetích osob v ochranném pásmu dráhy.
(2) Činnost systémů dodávky elektrické nebo tepelné energie nebo paliv nesmí způsobovat překračování určených mezí narušování životního prostředí stanovených zvláštním právním předpisem11)
(3) Užívané systémy dodávky elektrické a tepelné energie musí zajišťovat technickou slučitelnost a umožnit kolejovým vozidlům dosahovat určené úrovně výkonu.
(4) Užívané systémy dodávky elektrické trakční energie musí být slučitelné s definovanými parametry elektrických hnacích vozidel včetně podmínek spolupráce jejich sběračů s trakčním vedením.
(1) Řídicí, komunikační, ovládací a zabezpečovací zařízení a užívané postupy musí vlakům umožňovat jízdu na úrovni bezpečnosti, která odpovídá cílům stanoveným pro evropský železniční systém (ERTMS).3) Systémy řízení, ovládání, komunikace, návěstění a zabezpečení musí dále zajišťovat bezpečnou Jízdu vlaků, kterým je povolena jízda za mimořádných podmínek náhradního nebo nouzového řízení dopravy.
(2) Veškeré nové součásti dráhy a veškerá nová kolejová vozidla vyrobená nebo sestavená po schválení slučitelných systémů řízení, komunikace, zabezpečovacího zařízení a návěstění musí být přizpůsobena pro využití těchto systémů. Žádné zařízení nesmí narušovat bezpečnou činnost řídicích, ovládacích a zabezpečovacích zařízení.
(3) Řídicí, komunikační, ovládací a zabezpečovací zařízení instalované na stanovišti osob řídících kolejové vozidlo musí při dodržení provozních podmínek umožnit normální provoz v celém evropském železničním systému, přičemž se respektují požadavky národních systémů.
(1) Přizpůsobení pravidel provozování dráhy, pravidel provozování drážní dopravy a přizpůsobení odborné způsobilosti osob řídících kolejové vozidlo, doprovodu vlaku a zaměstnanců řídících drážní dopravu ve vnitřních předpisech provozovatele dráhy a dopravce musí být takové, aby bylo zajištěno bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy a byla zajištěna provozní účinnost evropského železničního systému, přičemž se respektují rozdílné požadavky mezinárodní a vnitrostátní dopravy.
(2) Činnosti a intervaly školení a odborná způsobilost zaměstnanců doprovodu vlaku, zaměstnanců řídících drážní dopravu a zaměstnanců údržby součástí dráhy a systém zabezpečování údržby a kvality práce stanovený dotčenými provozovateli pro řídící a údržbářská pracoviště musí spolehlivě zajišťovat úroveň bezpečnosti systému stanovenou v technických specifikacích interoperability. Fáze a činnosti údržby, školení a odborná způsobilost zaměstnanců doprovodu vlaku, zaměstnanců řídících drážní dopravu a zaměstnanců údržby součástí dráhy a systém zabezpečování kvality práce zřízený příslušnými provozovateli pro řídící pracoviště a pracoviště údržby musí zajišťovat úroveň spolehlivosti a použitelnosti systému stanovenou v technických specifikacích interoperability.
(3) Přizpůsobení pravidel provozování drážní dopravy a přizpůsobení odborné způsobilosti zaměstnanců doprovodu vlaku, zaměstnanců řídících drážní dopravu a zaměstnanců údržby a kontroly kolejových vozidel musí zajišťovat úroveň spolehlivosti a použitelnosti vozidel stanovenou v technických specifikacích interoperability, aby byla dosažena provozní účinnost evropského železničního systému, přičemž se respektují odlišné požadavky mezinárodní a vnitrostátní dopravy.
Kolejová vozidla evropského železničního systému
(1) Kolejová vozidla pro osobní dopravu včetně přechodu mezi vozidly musí být řešena takovým způsobem, aby prostory pro cestující a prostory pro řízení byly chráněny v případě železniční nehody.
(2) Žádné zařízení nesmí narušovat bezpečnou činnost řídicích, ovládacích a zabezpečovacích zařízení na kolejových vozidlech.
(3) Systémy brzdících zařízení, způsoby brzdění a vzniklé namáhání musí být slučitelné s konstrukcí kolejí, umělými stavbami železničního spodku a systémem návěstění.
(4) Volný přístup k součástem napájeným elektrickým proudem nízkého a vysokého napětí na kolejových vozidlech musí být zamezen nebo konstrukčně upraven tak, aby neohrozil bezpečnost osob.
(5) V případě nebezpečí musí instalovaná zařízení umožnit cestujícím uvědomit osobu řídící kolejové vozidlo o vzniku nebezpečí a členům doprovodu vlaku musí tato zařízení umožnit navázat spojení s osobou řídící kolejové vozidlo.
(6) Dveře vozidla určené pro nástup a výstup cestujících musí mít zabudovaný systém otevírání a zavírání zaručující bezpečnost cestujících.
(7) V kolejovém vozidle pro osobní dopravu musí být k dispozici nouzové východy, které musí být jako takové zřetelně označeny.
(8) U kolejových vozidel provozovaných v tunelech s délkou 1000 m a větší musí být stanovena vhodná opatření zohledňující konkrétní bezpečnostní podmínky při mimořádné události v tunelu.
(9) V kolejových vozidlech pro osobní dopravu je povinný nouzový osvětlovací systém s dostatečnou intenzitou a dobou provozu.
(10) Vlaky se vybavují záznamovým zařízením. Požadavky na harmonizaci údajů získávaných pomocí tohoto zařízení a zpracování informací z tohoto zařízení stanoví příslušné technické specifikace interoperability.
(11) Vlaky pro osobní dopravu musí být vybaveny komunikačním systémem zajišťujícím komunikaci doprovodu vlaku a osoby řídící drážní dopravu s cestujícími.
(12) Vlaky pro osobní dopravu musí být vybaveny stanovenými protipožárními prostředky.
(1) Čelní okna na stanovišti osob řídících kolejové vozidlo musí být osazena bezpečnostními skly splňujícími bezpečnostní požadavky pro stanovenou konstrukční rychlost vozidla.
(2) Konstrukce provozně důležitého jízdního, trakčního a brzdového zařízení, systému řízení a ovládání kolejových vozidel musí být řešena tak, aby ve specifických poruchových situacích umožňovala kolejovému vozidlu pokračovat v jízdě, aniž by byla nepříznivě ovlivňována zařízení, která zůstávají provozuschopná.
(3) Elektrické zařízení na kolejovém vozidle musí být slučitelné s činností řídicích, ovládacích a zabezpečovacích zařízení. Elektrické vytápění a klimatizace kolejových vozidel pro osobní dopravu s výjimkou vozidel historických musí být uzpůsobeny pro napájení elektrickou energií z průběžného vedení vlaku stanoveným napětím.
(4) Vozidla elektrické trakce musí mít sběrače elektrického proudu konstruovány tak, aby umožňovaly jízdu při využívání dodávky energie v trakčním systému, na kterém budou používány.
(5) Konstrukční a provozní charakteristiky kolejových vozidel musí být takové, aby umožňovaly jízdu na každé trati, na které je provozování vozidel povoleno.
(1) Technické vybavení a postupy předepsané zaměstnancům provádějícím údržbu musí zajistit bezpečný provoz subsystémů a nesmí způsobit ohrožení lidského zdraví a bezpečnosti při práci.
(2) Technické vybavení a postupy používané na pracovištích údržby nesmí překračovat povolené úrovně narušování okolního životního prostředí.
(3) Vybavení pro údržbu kolejových vozidel musí být takové, aby umožňovalo provádění činností, které se týkají zajišťování bezporuchového bezpečného provozu vozidla, bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy, zdraví a hygienických podmínek a pohodlných přepravních podmínek na všech kolejových vozidlech, při jejichž konstrukci se s těmito funkcemi uvažovalo.
§ 20 Použití telematiky v nákladní a osobní dopravě evropského železničního systému
(1) Základními požadavky na použití telematiky je zaručení požadované úrovně kvality osobní přepravy pro cestující a nákladní přepravy pro dopravce a přepravce, zejména s ohledem na technickou slučitelnost.
a) databáze, programy a postupy umožňující předávání dat souvisejících s dopravou a přepravou byly vypracovány způsobem zabezpečujícím co největší výměnu dat mezi uživateli pro různé způsoby použití, s výjimkou dat důvěrných a obchodních,
b) přístup uživatelů k informacím byl snadný.
(3) Metody používání, řízení, aktualizování a údržby databází, programů a postupů zabezpečující předávání dat musí zaručovat spolehlivost těchto systémů a vytvářet podmínky k optimálnímu rozhodování o procesech v dopravě a přepravě.
(4) Rozhraní mezi těmito systémy a uživateli musí vyhovovat pravidlům ergonomiky a ochrany zdraví.12)
(5) Pro uchovávání a přenášení informací vztahujících se k bezpečnosti nebo majících charakter obchodního tajemství musí být zajištěny potřebné úrovně integrity a spolehlivosti přenosu a archivace těchto informací.
ČÁST ČTVRTÁ ZPŮSOB VEDENÍ REGISTRŮ SOUČÁSTÍ EVROPSKÉHO ŽELEZNIČNÍHO SYSTÉMU A ÚDAJE V NICH STANOVENÉ
(1) Registry musí uvádět hlavní charakteristické znaky každého subsystému nebo částí souvisejících subsystémů (základní parametry) a jejich vztah k charakteristickým znakům stanoveným vztažnými technickými specifikacemi interoperability.
(2) Údaje, které musí být do registrů dráhy a registrů kolejových vozidel zařazovány, jsou uvedeny v technických specifikacích interoperability.
(3) Registry kolejových vozidel používaných na dráhách zařazených do evropského železničního systému musí obsahovat o každém evidovaném vozidle nejméně tyto informace:
a) identifikaci vozidla podle alfanumerického identifikačního kódu, přiděleného pro vozidlo Drážním úřadem na žádost vlastníka vozidla při schvalování typu nebo při ověření technické způsobilosti,
b) identifikaci prohlášení o ověření shody kolejového vozidla se schváleným typem a subjektu, který prohlášení vydal,
c) základní parametry kolejového vozidla a jejich vztah s charakteristikami stanovenými příslušnými technickými specifikacemi interoperability,
d) identifikaci vlastníka vozidla a železničního dopravce, který vozidlo používá,
e) veškerá ustanovení týkající se omezení použití vozidla,
f) údaje o stavu údržby vozidla, zejména lhůty a výsledky pravidelné technické kontroly provedené v stanovených časových nebo kilometrických intervalech a výsledky technické kontroly provedené mimo stanovený časový nebo kilometrický interval.
ČÁST PÁTÁ ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
(1) Ustanoveními této vyhlášky nejsou dotčeny stanovené součásti dráhy13) a dotčena pravidla pro provozování dráhy, pravidla pro provozování drážní dopravy, technické podmínky a požadavky jednotlivých druhů drah, rozsah a podmínky technicko bezpečnostní zkoušky a zkušebního provozu staveb drah, způsob a podmínky schvalování technické způsobilosti drážních vozidel a podmínky pro konstrukci, výrobu a provoz určených technických zařízení a jejich konkretizace stanovené zvláštními právními předpisy.14)
(2) Provozuschopné součásti dráhy a provozně způsobilá kolejová vozidla, používaná v evropském železničním systému, uvedená do provozu před účinností příslušných technických specifikací interoperability, jejichž provozní způsobilost byla prověřena podle dřívějších předpisů, se považují za zařízení se schválenou technickou způsobilostí k provozu. Prvky a subsystémy evropského železničního systému se uvedou do plného souladu s ustanoveními technických specifikací interoperability v termínech dohodnutých s příslušnými orgány Evropské komise postupem stanoveným v jednotlivých rozhodnutích Evropské komise.4)
(3) Do doby účinnosti technických specifikací interoperability stanovující údaje, které musí být zařazovány do registrů jednotlivých součástí subsystémů dráhy a registrů kolejových vozidel, se do registrů součástí subsystémů dráhy uvádějí údaje vztahující se k parametrům dopravní cesty dráhy podle § 4 odst. 1 a do registrů drážních vozidel údaje podle § 21 odst. 3 .
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2004.
Ministr: Ing. Šimonovský v. r.
1)
Směrnice 2001/16/ES Evropského parlamentu a Rady ze dne 19. března 2001
o interoperabilitě transevropského konvenčního železničního systému.
Směrnice 96/48/ES Rady ze dne 23. července 1996 o interoperabilitě transevropského
vysokorychlostního železničního systému.
Směrnice 2004/50/ES Evropského parlamentu a Rady ze dne 29. dubna 2004,
kterou se mění směrnice Rady 96/48/ES o interoperabilitě transevropského
vysokorychlostního železničního systému a směrnice Evropského parlamentu
a Rady 2001/16/ES o interoperabilitě transevropského konvenčního
železničního systému.
2) Sdělení Ministerstva dopravy č. 111/2004 Sb. , o výčtu železničních drah zařazených do evropského železničního systému.
3) Rozhodnutí Komise č. 1999/569/ES o základních parametrech subsystému
řízení a zabezpečení pro transevropský vysokorychlostní železniční systém.
Rozhodnutí Komise č. 2001/260/ES o základních parametrech subsystému řízení
a zabezpečení pro transevropský vysokorychlostní železniční systém
uváděný v příloze II(3) ke směrnici 96/48/ES jako "charakteristika
ERTMS".
4) Například rozhodnutí Komise 2002/730/ES o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "Údržba" transevropského vysokorychlostního železničního systému podle čl. 6 odst. 1 směrnice 96/48/ES, rozhodnutí Komise 2002/731/ES o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "Řízení a zabezpečení" transevropského vysokorychlostního železničního systému podle čl. 6 odst. 1 směrnice Rady 96/48/ES, rozhodnutí Komise 2002/732/ES o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "Infrastruktura" transevropského vysokorychlostního železničního systému podle čl. 6 odst. 1 směrnice Rady 96/48/ES, rozhodnutí Komise 2002/733/ES o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "Energie" transevropského vysokorychlostního železničního systému podle čl. 6 odst. 1 směrnice 96/48/ES, rozhodnutí Komise 2002/734/ES o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "Provoz" transevropského vysokorychlostního železničního systému podle čl. 6 odst. 1 směrnice Rady 96/48/ES, rozhodnutí Komise 2002/735/ES o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "Kolejová vozidla" transevropského vysokorychlostního železničního systému podle čl. 6 odst. 1 směrnice 96/48/ES.
5) § 4a zákona č. 22/1997 Sb. , o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění zákona č. 205/2002 Sb.
6) § 3 zákona č. 102/2001 Sb. , o obecné bezpečnosti výrobků a o změně některých zákonů (zákon o obecné bezpečnosti výrobků), ve znění zákona č. 146/2002 Sb. a zákona č. 277/2003 Sb.
7) Například zákon č. 100/2001 Sb. , o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), zákon č. 50/1976 Sb. , o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1992 Sb. , o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
8) Nařízení vlády č. 18/2003 Sb. , kterým se stanoví technické požadavky na výrobky z hlediska jejich elektromagnetické kompatibility.
9) Nařízení vlády č. 502/2000 Sb. , o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění nařízení vlády č. 88/2004 Sb.
10) Například zákon č. 50/1976 Sb. , ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 246/2001 Sb. , o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci).
11) Zákon č. 86/2002 Sb. , o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění zákona č. 521/2002 Sb. a zákona č. 92/2004 Sb.
12) § 11 a 12 nařízení vlády č. 178/2001 Sb. , kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví zaměstnanců při práci, ve znění nařízení vlády č. 523/2002 Sb.
13) § 9 vyhlášky č. 177/1995 Sb. , kterou se vydává stavební a technický řád drah, ve znění vyhlášky č. 346/2000 Sb.
14) Vyhláška č. 100/1995 Sb.
, kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených
technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických
zařízení), ve znění vyhlášky č. 279/2000 Sb. a nařízení vlády č. 352/2000 Sb. Vyhláška č. 173/1995 Sb.
, kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění vyhlášky č. 242/1996 Sb., vyhlášky č. 174/2000 Sb. a vyhlášky č. 133/2003 Sb.
Vyhláška č. 177/1995 Sb.
, ve znění vyhlášky č. 243/1996 Sb., vyhlášky č. 346/2000 Sb. a vyhlášky č. 413/2001 Sb.
PŘÍLOHA PŘEHLED NOREM A DALŠÍCH DOKUMENTŮ, OBSAHUJÍCÍ TECHNICKÉ PARAMETRY A POŽADAVKY NA NÁVRH A POSUZOVÁNÍ SHODY SUBSYSTÉMŮ A SOUČÁSTÍ INTEROPERABILITY EVROPSKÉHO ŽELEZNIČNÍHO SYSTÉMU
PŘEHLED TECHNICKÝCH NOREM A JINÝCH DOKUMENTŮ PRO TECHNICKÉ SPECIFIKACE INTEROPERABILITY (TSI) VYSOKORYCHLOSTNÍHO ŽELEZNIČNÍHO SYSTÉMU
1. TSI - subsystém infrastruktura
1.1. Závazné dokumenty pro subsystém infrastruktura
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.3.3.26 4.2.3.27 |
Ochrana proti úrazu elektrickým proudem |
EN50122-1- Železniční aplikace - Pevná zařízení- Ochranná opatření týkající se elektrické bezpečnosti a uzemnění (oddíly 4 a 5) |
4.3.3.3(a) |
Aerodynamické vlivy na výpočty konstrukcí |
ENV 1991-3 - Základ návrhu a působení sil na konstrukce |
4.3.3.13 |
Svislé zatížení, příčné horizontální zatížení, podélné zatížení na konstrukcích |
ENV 1991-3ENV 1991-1- Eurocode 1: Základ návrhu a působení sil na konstrukce - Část 1: Základ návrhu |
6.3.1 |
Charakteristiky koleje |
prEN 14363 - 'Zelezniční aplikace - Zkoušky přijatelnosti jízdních charakteristik železničních vozidel - Zkoušky chování za jízdy a stacionární charakteristikynebo vyhláška UIC 518: Zkoušení a schvalování železničních vozidel z hlediska jejich dynamického chování - Bezpečnost - Namáhání koleje - Kvalita jízdy |
Příloha C |
  |
EN ISO 9001 - Systémy managementu jakosti - Požadavky |
1.2. Doporučené dokumenty pro subsystém infrastruktura
Kolejnice na průběžné traťové koleji a na výhybkách a kolejových křižovatkách
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.2.1 |
Profil hlavy kolejnice |
Pro kolejnice na průběžné traťové koleji: EN13674 - 1 - Železniční aplikace
- Kolej - Kolejnice - Část 1: Vignolova železniční kolejnice 46
kg/m a více (TC 256 SC1 WG 4), |
4.3.3.10 |
Rozchod koleje |
prEN13848-1 - Železniční aplikace - Kolej - Kvalita geometrie koleje - Část 1: Charakterizace geometrie koleje (CEN/TC 256 SC 1 WG 28) |
Systémy pro upevnění kolejnic
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.2.2 |
Minimální odolnost: |
EN 13481- Železniční aplikace - Kolej - Technické požadavky na upevňovací
systémy: |
(1) Vyžaduje, aby byly zkoušky prováděny na trati, na které je jízdní rychlost nejrychlejších vlaků alespoň 160 km/h a nejtě3ší hmotnost na nápravu vozidlového parku alespoň 170 kN, kde je alespoň 1/3 zkoušených upevňovacích systémů instalována v obloucích.
Příčné pražce a výhybkové pražce
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.2.3 |
Hmotnost a rozměry |
EN13230-1 - Železniční aplikace - Kolej - Betonové výhybkovépražce a příčné pražce - Část 1: Všeobecné požadavky |
Výhybky a kolejové křižovatky
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
2.4 |
- profil jazykových kolejnic |
Návrh prEN13803-2 - Železniční aplikace - Kolej -Návrhové parametry pro
polohu koleje - Standardní kolej: Část 2: Výhybky a kolejové křižovatky |
  |
  |
Vyhláška UIC 510-2 oddíl 3: Tažená kolejová vozidla - |
1.2.2. Parametry subsystému infrastruktura
Oblast: Stavby (obecně)
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.3.3.7 |
Převýšení koleje |
ENV 13803-1 - Železniční aplikace -Kolej - Návrhové parametry pro polohu koleje - Standardní kolej - Část 1: Průběžná traťová kolej |
4.3.3.8 |
Poloměr oblouku |
ENV13803-1 |
4.3.3.5 |
Svislá a příčná křivost odstavných kolejí |
Vyhláška UIC 527-1 - Osobní vozy a nákladní vozy - Rozměry čelních ploch nárazníku - Vedení koleje v obloucích typu S Vyhláška UIC 505-1- Železniční vozový park - Konstrukčníobrys kolejových vozidel |
4.3.3.2 |
Osová vzdálenost kolejí |
Vyhláška UIC 505-4 - Vlivy aplikace kinematických průjezdných průřezů definovaných v řadě 505 vyhlášek o umísťování konstrukcí ve vztahu ke kolejím a kolejí ve vztahu k sobě navzájem |
4.3.3.23 |
Vlivy příčného větru |
EN14067-2:2003 - Železniční aplikace - Aerodynamika - Část 2: Aerodynamika
na otevřené trati přímo vystavené "vlivům |
Oblast: Stavby (stanice, všeobecné parametry)
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.3.3.26 |
Výška nástupišť |
Vyhláška UIC 741- Stanice pro osobní dopravu - Výškanástupišť |
Oblast: Podzemní stanice
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
Příloha B.3 |
Minimální poloměr oblouku odstavných kolejí a poloh koleje |
Vyhláška UIC 527-1 - Osobní vozy a nákladní vozy-Rozměry čelních ploch nárazníku - Vedení koleje v obloucích typu S Vyhláška UIC 505-1- Železniční vozový park - Konstrukčníobrys kolejových vozidel |
4.1.1 |
Průjezdný průřez |
Vyhláška UIC 506 - Pravidla, jimiž se řídí aplikace zvětšených průřezů GA, GB a GC,Vyhláška UIC 505-4 - Vlivy aplikace kinematických průjezdných průřezů definovaných v řadě 505 vyhlášek na umísťování konstrukcí vzhledem ke kolejím a kolejí vzhledem k sobě navzájem. |
TSI - |
Obrys sběrače |
Vyhláška UIC 606-1- Důsledky aplikace kinematických průjezdných průřezů
definovaných vyhláškami UIC v řadě 505 na návrh trakčního vedení |
Oblast: Konstrukce (silniční nadjezdy)
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.1.14.3.3.1 |
Průjezdný průřez |
Vyhláška UIC 506 a 505-4 |
TSI |
Obrys sběrače |
Vyhlášky UIC 606-1, 505-1 a 505-4 |
Oblast: Tunely, kryté průkopy, zakryté příkopy
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.1.14.3.3.1 |
Průjezdný průřez |
Vyhláška UIC 506 a 505-4 |
TSI - |
Obrys sběrače |
Vyhlášky UIC 606-1, 505-1 a 505-4 |
4.3.3.6 |
Výpočet průřezu ve volném prostoru Aerodynamické charakteristiky |
Vyhláška UIC 779-11- Stanovení průřezových ploch železničních tunelů na
základě aerodynamických aspektů kapitoly 4, 5 a 6 |
Oblast: Železniční svršek (průběžná kolej)
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.3.9. |
Ekvivalentní kuželovitost |
  |
4.3.3.10 |
Rozchod koleje; teoretická referenční hodnota |
prEN 13848-1 - Železniční aplikace - Kolej -Kvalita geometrie koleje - Část 1: Charakterizace geometrie koleje |
4.3.3.16 |
Odolnost koleje, výhybek a kolejových křižovatek vůči svislým zátěžím Odolnost koleje, výhybek a kolejových křižovatek vůči příčným zátěžím |
Tato ověřeni budou prováděna pouze tehdy, když příslušné komponenty nemají
prohlášení o shodě prvku interoperability. Viz výše uvedené normy
citované v oddílu Prvky interoperability "Kolejnice na průběžné traťové
koleji a na výhybkách a |
4.3.3.22 |
Tuhost kolejí |
Viz výše uvedené normy citované v oddílu Prvky interoperability, "Systém pro upevnění kolejnic" |
6.3.1 |
Chování v provozu |
EN13146-8 - Železniční aplikace - Kolej - Zkušební metody pro upevňovací systémy: Část 8: Zkoušky v provozu |
Oblast: Železniční svršek (výhybky a kolejové křižovatky)
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.3.3.20 |
Funkční podmínky: |
Tato ověření se budou provádět pouze tehdy, když příslušné komponenty nemají prohlášení o shodě prvku interoperability. Viz výše uvedené normy citované v oddílu Prvky interoperability "Výhybky a kolejové křižovatky" |
Oblast: Železniční svršek (průběžná kolej, výhybky a kolejové křižovatky)
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.2.3.2.2 |
Plán údržby Normy pro stanovení geometrie kolejí |
prEN13848-1 - Železniční aplikace - Kolej - Kvalita geometrie koleje - Část 1: Charakterizace geometrie koleje |
4.3.3.18 |
Kvalita geometrie koleje |
prEN14363 - Železniční aplikace - Zkoušky přijatelnosti jízdních charakteristik železničních vozidel - Zkoušky chování za jízdy a stacionární charakteristiky |
Oblast: Různá zařízení
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.1.14.3.3.1 |
Průjezdný průřez |
Vyhláška UIC 506 - Pravidla, jimiž se řídí aplikace zvětšených průřezů GA, GB a GC, Vyhláška UIC 505-4 - Vlivy aplikace kinematických průjezdných průřezů definovaných v řadě 505 vyhlášek na umísťování konstrukcí vzhledem ke kolejím a koleji vzhledem k sobě navzájem. |
TSI - subsystém energetika |
Obrys sběrače |
Vyhlášky UIC 606-1- Důsledky aplikace kinematických průjezdných průřezů
definovaných vyhláškami UIC v řadě 505 na návrh trakčního vedení |
2.1. Závazné dokumenty pro subsystém energie
Trolejové vedení
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.1.2.1 |
Střídavý proud (AC) - geometrie Stejnosměrný proud (DC) - geometrie Celkový
návrh |
EN50119 - Železniční aplikace - Pevná zařízení - Elektrickátrakční trolejová vedení |
5.3. 1 .2 |
Proudová kapacita |
EN50119, příloha B |
5.3.1.4 |
Rychlost šíření vln |
EN50119 |
5.3.1.5 |
Elasticita a jednotnost elasticity |
EN50119 |
5.3.1.8 |
Proud při zastavení |
EN50119 EN50206-1 - Železniční aplikace - Kolejová vozidla - Sběrače: charakteristiky a zkoušky - Část 1: Sběrač pro vozidla na hlavních tratích |
Sběrač
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.3.2.1 |
Celkový návrh |
EN50206-1 |
5.3.2.4 |
Návrh izolace |
EN50124-1- Železniční aplikace - Koordinace izolace - Část 1: Obrysové
a povrchové vzdálenosti pro všechna elektrická a elektronická zařízení. |
5.3.2.6 |
Statická přítlačná síla |
EN50206-1 |
5.3.2.7 |
Střední přítlačná síla a interakční chování systému trakčního vedení / sběrače |
EN50317 - Železniční aplikace - Systémy pro odběr proudu -Požadavky a
validace měření dynamických interakčních sil mezi sběrači a trolejovým
vedením |
5.3.2.8 |
Automatická stahovací zařízení |
EN50206-1 (4.9) |
5.3.2.9 |
Proud při zastavení |
EN50206-1(6.13) |
Příloha J |
Profil přechodové hlavy sběrače |
prEN50367 - Železniční aplikace - Systémy pro odběr proudu - Technická kritéria pro interakční síly mezi sběrači a trolejovým vedenímEN50119 (5.2.8.2) |
Obložení smýkadla
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.3.3.5 |
Detekce narušení obložení smýkadla |
EN50206-1 (4.9) |
2.1.2. Parametry subsystému energie
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
|
4.1.1 Příloha N |
Napětí a kmitočty |
EN50160 - Charakteristiky napětí u elektřiny dodávané veřejnými rozvodnými systémyEN50215 - Železniční aplikace - Zkoušky kolejových vozidel po dokončení konstrukce a před uvedením do provozu (9.15) |
|
4.3.1.2 |
Bezpečnost uzemnění a vodivé propojení |
EN501 19 - Železniční aplikace - Pevná zařízení - Elektrická trakční trolejová
vedení (5.1.2) |
|
4.3.1.5 |
Externí elektromagnetická kompatibilita |
EN50121-2 Železniční aplikace - EMC t 2: Emise celého železničního systému do vnějšího prostředí |
|
4.3.1.8 |
Ochrana proti úrazu elektrickým proudem |
EN50122-1 (čl. 5, 7, 9) |
|
4.3.2.3 |
Dynamické chování a kvalita odběru proudu |
EN50119- Železniční aplikace - Pevná zařízení - Elektrická trakční trolejová
vedení (čl. 5.2.1.2) |
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
Příloha A |
  |
EN ISO 9001 - Systém managementu jakosti - Požadavky |
Příloha E |
  |
EN50123-1 - Železniční aplikace - Pevná zařízení - Spínací zařízení stejnosměrného proudu - Část 1: Všeobecně |
2.2. Doporučené dokumenty pro subsystém energie
Trolejové vedení
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.3.1.8 |
Proud při zastavení |
prEN50367 - Železniční aplikace - Systémy pro odběr proudu - Technická kritéria pro interakční síly mezi sběračem a trolejovým vedením |
4.1.1 |
Napětí a kmitočet |
prEN50163 - Železniční aplikace -Napájecí nepětí trakčních systémů. |
Sběrač
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.12.3 |
Geometrie hlavy sběrače |
EN50206-1- Železniční aplikace - Kolejová vozidla - Sběrače: Charakteristiky a zkoušky - Část 1: Sběrač pro vozidla na hlavních tratíchprEN50367 |
5.3.2.4 |
Návrh izolace |
EN60383-1- Izolátor pro trolejová vedení s jmenovitým napětím nad 1kV
- Část 1: Keramické nebo skleněné izolátory pro systémy A.C.K. - Definice,
zkušební metody a přejímací kritéria |
5.3.2.5 |
Pracovní rozsah |
EN50206-1 |
4.3.2.5 |
Statická přítlačná síla |
prEN50367 |
5.3.2.7 |
Střední přítlačná síla a interakční |
EN50206-1prEN50367 |
5.3.2.7 |
Alternativní ustanovení pro přítlačnou sílu: |
prEN50367 |
5.3.2.8 |
Proud při zastavení |
prEN50367 |
4.1.1 |
Napětí a kmitočet |
prEN50163 |
Obložení smýkadla
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.3.3.1 |
Základní parametr,délka obložení smýkadla |
prEN50367 |
5.3.3.2 |
Materiál |
prEN50367 |
5.3.3.3 |
Proudová kapacita |
prEN50367 |
5.3.2.9 |
Proud při zastavení |
prEN50367 |
2.2.2. Parametry subsystému energie
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.1.1 |
Napětí a kmitočet |
prEN50163 - Železniční aplikace - Napájecí napětí trakčních systémů |
4.1.2.1 |
Geometrie trolejového vedení |
EN50119 -Železniční aplikace - Pevná zařízení - Elektrická trakční trolejová vedeníprEN50367 - Železniční aplikace - Systémy pro odběr proudu - Technická kritéria pro interakční síly mezi sběračem a trolejovým vedením |
4.1.2.14.12.2 |
Gradient trolejového drátu |
EN50119 |
4.2.2.8 |
Koordinace elektrické ochrany se subsystémem kolejová vozidla |
prEN50388 - Železniční aplikace - Elektrické napájení a kolejová vozidla
- Technická kritéria pro koordinaci mezi napájením (trakční napájecí
stanice) a kolejovými vozidly pro dosažení interoperability |
4.22.10 |
Elektrická dělení oddělující fáze |
EN50388 |
4.2.2.11 |
Elektrická dělení oddělující soustavy |
EN50119prEN50367 |
4.3. í. í |
Střední užitečné napětí na napájecí ploše |
prEN50388Vyhláška UIC 796 |
4.3.1.4 |
Rekuperační brždění |
prEN50388 |
4.3.2.3 |
Dynamické chování a kvalita odběru proudu |
prEN50367 |
3. TSI - subsystém kolejová vozidla
3.1. Závazné dokumenty pro subsystém kolejová vozidla
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.4 / 4.2.19 |
Provozní údržba |
EN60309-1 - Zástrčky, zásuvky - vývody a spřáhla pro průmyslové účely
- Část 1: Všeobecné požadavky |
3.1.2 Parametry subsystému kolejová vozidla
Základní parametry
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
4.1.7 |
Mechanické mezní charakteristiky |
  |
4.1.7a |
Statická odolnost (svislá/podélná) |
EN12663 - Železniční aplikace - Konstrukční požadavky skříní železničních vozidel |
4.1.8 |
Mezní charakteristiky - vnější hluk |
prEN IS0 3095 - Železniční aplikace - Akustika - Měření hluku emitovaného kolejovými vozidly |
4.1.9 |
Mezní charakteristiky spojené s elektromagnetickou interferencí |
  |
4.1.9.1 |
Interference se signalizací |
EN50238 - Železniční aplikace - Kompatibilita mezi kolejovými vozidly a detekčními systémy vlaků |
4.1.9.3 |
Vysokofrekvenční interference |
EN5012I-3-1 - Železniční aplikace - EMG - 3-1: Kolejová vozidla - Vlak a úplné vozidlo |
4.1.9.4 |
Elektromagnetická imunita |
EN50121-3-1 && EN50121-32 - Železniční aplikace - EMC Část 3.2: Kolejová vozidla - Přístroj |
4.1.1 |
Charakteristiky spojeně s přepravou tělesně postižených oso |
ISO 7193 Vozík pro invalidy- Maximální celkové rozměr |
Stanovené parametry proveden
Oddíly TS |
Charakteristik |
Normy a jiné dokument |
4.3.1 |
Ekologické podmínk |
EN50125-1 - Železniční aplikace - Ekologické podmínky pro zařízení - Část 1: Palubní zařízení kolejových vozide |
4.3.1 |
Ochrana před úrazy elektrickým proude |
EN50153 - Kolejová vozidla - Ochranná opatření proti nebezpečí úrazu elektrickým proude |
4.3.2 |
Informační značení pro cestujíc |
IS0 7001- Veřejné informační symbol |
3.2. Doporučeni dokumenty - subsystém kolejová vozidla
3. 2.1. Prvky interoperability
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
5.4 / 4.2.9.a |
- Koncové spřáhlo |
EN _____ (CEN00256157 WG 33) - Železniční aplikace - |
5.4 / 4.2.10.c |
Profil kol |
prEN 13715 - Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Kola - Obvodový profil.Vyhláška UIC 518 - Zkoušení a schvalování železničních vozidel z hlediska jejich dynamického chování-Bezpečnost-Namáhání koleje - Kvalita jízdy |
5.4 /4.2.10.d |
Materiál kol |
EN13260 - Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Dvojkolí - Požadavky na výrobky EN 13262 - Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - KoloPožadavky na výrobky |
5.4 / 4.2. 10.e |
Elektrický odpor |
viz subsystém řízení a zabezpečení |
5.4 / 4.2.20 |
Světla a houkačka: zařízení |
EN _____ (ve vývoji) |
5.4 / 4.3.19 |
Ochranné sklo |
EN _____( ve vývoji)Vyhláška UIC 564-1 - Osobní vozy - Okna vyráběná z bezpečnostních skel a vykl. UIC 651 |
3.2.2. Parametry subsystému kolejová vozidla Základní parametry
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
||||
4.1.1 |
Maximální kolejové síly |
  |
||||
4.1.1a |
Dynamické svislé zatížení |
prEN14363 - Železniční aplikace - Zkoušky přijatelnosti jízdních charakteristik železničních vozidel - Zkoušky chování za jízdy a stacionární charakteristikyVyhláška UIC 518: Zkoušení a schvalování železničních vozidel z hlediska jejich dynamického chování - Bezpečnost - Namáhání koleje - Kvalita jízdy |
||||
4.l.1b |
Příčné kolejové síly |
prEN14363 |
||||
4.l.1c |
Podélné kolejové síly |
EN________ (ve vývoji) |
||||
4.1.2 |
Statická hmotnost na nápravu |
prEN14363EN50215, č1. 8.4 |
||||
4.1.4 |
Kinematický průjezdný průřez vozidla |
EN,(CEN/WI 00256150 to 153 WG 32) - Železniční aplikace - Požadavky na
kinematický průjezdný průřez - Část 1-4: Konstrukční průřez kolejových
vozidel |
||||
4.1.5 |
Minimální brzdící vlastnosti |
EN`(CEN/WI 00256140;1,2, WG 22) - Železniční aplikace - Brzdicí systémy
vysokorychlostních vlaků - |
||||
  |
  |
vyhlášky UIC:541-03 - Brzdy - Předpisy pro výrobu různých brzdových dílů Ventil brzd strojvedoucího |
||||
  |
Minimální zpomalení |
Vyhláška UIC 544EN50215 |
||||
4.1.6 |
Elektrické mezní charakteristiky |
(viz též normy pro TSI - subsystém energie) |
||||
4.1.6.1 |
Změny napětí a kmitočtu v elektrickém napájení |
prEN50163 - Železniční aplikace - Napájecí napětí trakčních systémů |
||||
4.1.6.2 |
Maximální požadovaný příkon |
prEN50388 - Železniční aplikace - Elektrické napájení a kolejová vozidla - Technická kritéria pro koordinaci mezi napájením (trakční napájecí stanicí) a kolejovými vozidly pro dosažení interoperability. |
||||
4.1.6.3 |
Faktor výkonů |
prEN50388 |
||||
4.1.6.4 |
Vytvářená krátkodobá přepětí |
prEN50388 EN50124-2 - Železniční aplikace - Koordinace izolace - Část 2: Přepětí a související ochrana |
||||
4.1.7 |
Mechanické mezní charakteristiky |
EN 12663 - Železniční aplikace - Strukturální požadavky skříní železničních vozidel |
||||
4.1.7b |
Způsobilost při nárazu |
EN____(CEN/00256123 WG 2) - Železniční aplikace - Pasivní bezpečnost - Požadavky na nárazové zkoušky při plné velikostí a numerickou simulaci |
||||
4.1.8 |
Mezní charakteristiky - vnější hluk |
prEN ISO 3095 - Železniční aplikace - Akustika - Měření hluku emitovaného kolejovými vozidlyVyhláška UIC 660 - Měření pro zajištění technické kompatibility vysokorychlostních vlaků |
||||
4.1.10 |
Mezní charakteristiky spojené s vnitřním hlukem na stanovišti strojvedoucího |
Vyhláška UIC 651- Uspořádání stanovišť strojvedoucího, motorových vozů, vícevozových souprava řídicích vozůprEN ISO 3381- Železniční aplikace - Měření hluku uvnitř železničních vozidel |
||||
4.1.11 |
Mezní charakteristiky spojené s klimatizací |
EN _____ (CEN/00256097 a 098) - Železniční aplikace |
||||
4.1.12 |
Vlastnosti spojené s přepravou tělesně |
Vyhláška UIC 565-3 - Indikace pro prostorové uspořádáníosobních vozů vhodných pro přepravu tělesně postižených osob na vozících pro invalidy |
||||
4.1.13 |
Maximální tlakové změny v tunelech |
prEN 14067-5 - Železniční aplikace - Aerodynamika - Část 5: Požadavky a zkušební postupy pro aerodynamiku v tunelech |
||||
4.1.14 |
Rozjezd, jízda a zastavení v maximálních gradientech |
Bude zahrnuto do budoucí revize normy EN50215 |
Rozhraní subsystému kolejová vozidla
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
|||
4.2.2 |
Zařízení pro zajištění bdělosti |
Příslušná EN bude vyvinuta komisí CENELECUIC 641- Podmínky, které musejí splňovat automatická zařízení pro zajištění bdělosti používaná v mezinárodní dopravě |
|||
4.2.3 |
Trakční proudová soustava |
Pro elektrické interoperabilní vlakové soupravy jsou hlavní prvky rozhraní mezi subsystémem kolejová vozidla a subsystémem energie definovány v TSI - subsystém energetika |
|||
4.2.4 |
Maximální příkon odebíraný z trakčního vedení |
prEN50388 - Železniční aplikace - Elektrické napájení a kolejová vozidla - Technická kritéria pro koordinaci mezi elektrickým napájením (trakční napájecí stanice) a kolejovými vozidly pro dosažení interoperability |
|||
4.2.5 |
Napájecí napětí a kmitočet |
prEN50163 - Železniční aplikace - Napájecí napětí trakčníchsystémů. |
|||
4.2.6 |
Přepětí způsobené harmonickými |
prEN50388 |
|||
4.2.7 |
Elektrická ochranná opatření |
prEN50388 |
|||
4.2.8 |
Rozdělení sběračů |
prEN50367 - Železniční aplikace - Systémy pro odběr proudu -Technická kritéria pro vzájemné působení mezi sběračem a trakčním vedením. |
|||
4:2.9a: |
Jízda přes elektrická dělení oddělující |
prEN50367 |
|||
4.2..9b. |
Jízda přes elektrická dělení oddělující soustavy |
EN50119 - Železniční aplikace - Pevná zařízení - Elektrická trakční trolejová vedeníprEN50367 |
|||
  |
Přítlačné síly sběračů |
EN50317 - Železniční aplikace - Systémy pro odběr proudu Požadavky a validace měření dynamického působení mezi sběrači a trolejovým vedenímEN50206-1-Železniční aplikace - Kolejová vozidla - Sběrače: Charakteristiky a zkoušky - Část 1: Sběrač pro vozidla pro hlavní tratě prEN50367 |
|||
Faktor výkonu |
prEN50388 |
||||
Rekuperační brždění |
prEN50388 |
||||
4.2.10 |
Kontakt kola s kolejnicí |
EN bude vypracována (norma CEN/WI 00256129 (TC 256 WG 10)) |
|||
4.2.11 |
Validace indikačního systému horkoběžnosti u systémového rozhraní se stávajícími traťovými systémy |
EN (CEN00256158 WG) - Železniční aplikace -Indikátory horkoběžnosti - Požadavky na technické parametry |
|||
4.2.12 |
Nouzová výstraha |
Vyhláška UIC 660 (EN____CEN00256144 WG 24) - Železniční aplikaceSubsystém výstrahy z oddílu pro cestující - Část 1: Pneumatické systémy |
|||
4.2.16 |
Mazání okolku |
EN_____bude vypracována |
|||
4.2.17 |
Součinitel náklonu |
EN_____(CEN/00256140,1,2, WG 22,), prEN14531-6 |
|||
4.2.20 |
Vnější světla a houkačka |
EN_____bude vypracována |
Specifikované technické parametry
Oddíly TSI |
Charakteristiky |
Normy a jiné dokumenty |
|||
4.3.4 |
Požadavky na trakční adheziSystém proti prokluzu |
  |
|||
4.3.6 |
Požadavky na brzdový systém |
vyhláška UIC 660EN_____(CEN/002356140, 141 && 142 WG22) |
|||
Charakteristiky rekuperačního bržděn |
prEN50388 - Železniční aplikace - Elektrické napájení a kolejová vozidla-Technická kritéria pro koordinaci mezi napájení (trakční napájecí stanice) a kolejovými vozidly pro dosažení interoperabilit |
||||
  |
Diagnostika poruch brz |
EN_____(CEN00256145 WG 24) - Železniční aplikace - Brzdové indikátory (ve vývoji |
|||
4.3. |
Technické parametry provozních brzd |
EN5021 |
|||
4.3.1 |
Detekce vykolejen |
EN _____(CEN/00256130 WG 10) - Železniční aplikace - Vzájemné působení kola a kolejnice - Ochrnutí vykolejení (ve vývoji |
|||
  |
Ochrana proti požáru a kouř |
EN45545-1 až EN 45545- |
|||
4.3.1 |
Nouzové osvětlen |
EN13272:2001 - Železniční aplikace-Elektrické osvětlení pro kolejová vozidla v systémech veřejné doprav |
|||
4.3.1 |
Ochrana proti úrazu elektrickým proude |
EN50215 (v revizi |
|||
4.3.1 |
Ochrana proti úrazu elektrickým proude |
EN50215 (v revizi |
|||
4.3.1 |
Stanoviště strouvedoucího |
EN_____(ve vývoji V\hláška UIC 65 |
|||
4.3.1 |
Charakteristiky ochranného skl |
Osobní vozy - Okna vyráběná z bezpečnostních ske |
4. TSI subsystému řízení a zabezpečení evropského vysokorychlostního a konvenčního železničního systému
4.1.1.
Popis parametru
Jednotný subsystém "Řízení a zabezpečení" (ERTMS - European rail traffic
management system, Evropský systém řízení železniční dopravy) zahrnuje
dva prvky:
4..1.1.1. prvek řízení a zabezpečení (ERTMS/ETCS-European rail traffic management system/European train control systém, Evropský systém řízení zelezniční dopravy /Evropský vlakový zabezpečovací systém), který se vztahuje jak na vlakové, tak na traťové subsystémy,
4.1.1.2. prvek komunikační (ERTMS/GSM-R Global Systém of Mobile Communications-Rail, Globální systém pro mobilní komunikaci - železniční aplikace), který zahrnuje jak pozemní, tak vlakové zařízení a je založen na normě ETSI GSM fáze 2+ pro veřejnou síť standardu GSM včetně přenosu dat GPRS (Global Packet Radio Services), rozšířené na zvláštní využití v železniční dopravě.
4.1.2.
Požadované vlastnosti ERTMS/ETCS:
Základem subsystému "Řízení
a
zabezpečení"
je soubor
specifikací
uvedených v
následující
tabulce. Je-li to považováno za nezbytné,
mohou
být tyto specifikace revidovány a rozšířeny v
souladu s postupem
pro
revize podle směrnic 96/48/ES
a
2001/16/ES. Při takové revizi se vezme v úvahu stanovisko vyjádřené v
postupu pro řízení změn ERTMS, přičemž musí
být
zohledněna skutečnost, že pro specifikace ERTMS
je
nezbytná fáze konsolidace, která
je
založena na použití systému na zkušebních tratích a při prvních zavedeních
do provozu.
Tabulka obsahuje definice a vlastnosti, které
mají být
dodrženy u základních parametrů subsystému "Řízení a zabezpečení" transevropského
vysokorychlostního železničního systému podle směrnice 96/48/ES
a systémů třídy A (ERTMS) subsystému "Řízení a zabezpečení" transevropského
konvenčního železničního systému podle přílohy II směrnice
2001/16/ES.
Všechny specifikace uvedené v této
tabulce
jsou závazné, nejsou-li výslovně označeny
jako
"informativní".
4.2.
Globální
požadavky
Uvedené odkazu na odstavec TSI subsystému
"Řízení
a zabezpečení" platí pouze p
ro
TSI "Řízení
a
zabezpečení" vysokorychlostního železničního systému.
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
4.1.1 |
ETCS FRS |
|
UIC ETCS FRS |
  |
4.1.1 |
GSM-R FRS |
|
EIRENE FRS verze 6.0 |
  |
3.2.1 |
Zajištění bezpečnosti |
Informativní dokumentace: EN 50128, březen 2001 |
|
EN 50126, září 1999EN 50129, únor 2003 |
|
RAMS |
|
  |
|
3.2.1 |
Požadavky na bezpečnost |
Informativní dokumentace: |
UNISIG SUBSET -091-V222 |
EN 50129, únor 2003 |
3.2.2e |
Požadavky na spolehlivost a dostupnost |
Jako výchozí zdroj informací se použije dokument ERTMS/96s1266 (kapitola RAM).Informativní dokumentace: EEIG 02S1266- verze 6 |
Vyhrazeny |
EN 50126, září 1999 |
3.2b |
Jakost údržby |
Postupy pro posuzování jakosti údržby zařízení řídícího a zabezpečovacího subsystému. |
Vyhrazeny |
EN 29000 a EN 29001 |
3.2.5.1.1 |
Fyzikální podmínky prostředí |
Minimální požadavky na teplotu, vlhkost, bezpečnost při nárazu, chvění atd., které musí zařízení řídícího a zabezpečovacího subsystému splňovat pro provoz na vysokorychlostní železniční síti.Informativní dokumentace: EEIG 97S0665 - verze 5, EN 50125-3, říjen 2003 |
Vyhrazeny |
EN 50125-1, září 1999 aEN 50155, srpen 2001 |
3.2.5.1.2 |
Elektromagnetická kompatibilita |
Joko zdrojový materiál se použije dokument ERTMS/97s0665. |
Vyhrazeny |
Pro vlakové zařízení: |
3.2.5.1.2b |
Charakteristiky odolnosti systému detekce vlaků |
Měly by zajistit, že systémy detekce vlaků nebudou rušeny trakčním proudem.Zdrojový materiál pro evropskou specifikaci je obsažen ve zprávě k TSI subsystému "Řízení a zabezpečení". |
Vyhrazeny |
(vyhrazeny) |
4.3. Funkce subsystému "Řízení a zabezpečení"
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
|
Zajištění logiky návěstního opakovače, logiky vlakového zabezpečovacího zařízení a příslušných funkcí |
|
|
|
4.1.1 |
Normální provoz |
Informativní dokumentace: |
UNISIG SUBSET -026-V222 |
|
4.1.1 |
Nouzový provoz |
Požadavky na reakce systému v případě poruch a výpadků.Jako zdrojový materiál pro evropskou specifikaci se použije dokument ERTMS/97E832. |
UNISIG SUBSET -026-V222 |
|
4.1.1 |
Správa modulů STM |
Funkční a fyzikální požadavky na rozhraní modulů STM a systémů třídy A. |
UNISIG SUBSET -035-V211 |
|
4.1.1 |
Funkční požadavky na rozhraní člověk - stroj |
Specifikace funkcí pro komunikaci mezi strojvedoucím a vlakovým zařízením.
Strojvedoucí získává z obrazovek informace nezbytné pro jízdu, např.
údaje návěstního opakovače nebo varování před automatickým zásahem.
Patří sem též vstupní funkce, např. pro vlastnosti vlaku a pro manuální
potlačení automatiky, které jsou vyžadovány pro účely interoperabilního
subsystému. K nim patří také zobrazování textových zpráv. |
UNISIG SUBSET -033-V200 |
|
4.1.1 |
Požadavky na měření vzdálenosti (odometrii) |
Požadavky na funkce subsystému pro měření vzdálenosti potřebné pro pokrytí rozsahu výkonů očekávaných od zařízení s rozhraními třídy A. Přesnost umístění závisí na měření vzdálenosti a vzdálenostech mezi balízami. Požadavky na měření rychlosti a vzdálenosti u interoperabilních vlaků souvisí s indexem 6, moduly STM. |
UNISIG SUBSET -041-V200 |
|
4.1.1 |
Požadavky na palubní záznam provozních dat |
Požadavky na výběr datových parametrů, pravidelnost, přesnost a zkoušky konzistence za účelem kontroly správné jízdy vlaku a chování bezpečnostních systémů s cílem splnit právní předpisy všech členských států. |
UNISIG SUBSET -026-V222UNISIG SUBSET -027-V200 |
|
4.1.1 |
Požadavky na systém kontroly bdělosti (systém "mrtvého muže") |
Taková definice funkce pro kontrolu bdělosti, aby vlak mohl být přijatelným
způsobem provozován na evropských železničních sítích. |
Vyhrazeny |
|
4.1.14.2.1.2e |
Rádio |
Definice rádiového systému pro hlasovou a datovou komunikaci směrem k vlakům i z vlaků. |
EIRENE SRS verze 14Požadavky na zkoušky budou zahrnuty v další verzi této TSI. |
  |
4.4. Rozhraní, mezi palubním a traťovým zařízením
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
|
Rozhraní pro přenos dat mezi vlakem a tratí |
|
|
|
3.2.5.1.24.1.2.1 |
Balíza |
Technická kompatibilita s některými systémy třídy B vyžaduje přepínání funkcí, která je definována v evropských specifikacích. Z hlediska elektromagnetické kompatibility se toto považuje za přijatelné. |
UNISIG SUBSET -036-V221UNISIG SUBSET -085-V212 |
ETSI EN 300330-1, VI.3.1 (červen 2001), až po ustanovení 7.2 včetně3) . |
3.2.5.1.24.1.2.1 |
Smyčka |
Informativní dokumentace: UNISIG SUBSET -050-V200 |
UNISIG SUBSET -043-V200 |
  |
3.2.5.1.24.1.2.1 |
Rádio |
|
EIRENE SRS verze 14 |
  |
4.5. Palubní rozhraní mezi prvky interoperability subsystému "Řízení a zabezpečení"
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
|
Palubní rozhraní pro datovou komunikaci |
Datová rozhraní mezi zařízeními subsystému "Řízení a zabezpečení" podporujícími funkce návěstního opakovače a vlakového zabezpečovacího zařízení a mezi těmito funkcemi a vlakem. |
|
|
4.1.2.2 |
ERTMS/ETCS Euroradio |
|
UNISIG SUBSET -026-V222 |
|
4.1.2.2 |
GSM-R |
Informativní dokumentace: O-2475 V1.0 |
A11T6001.12 |
|
4.1.2.2 |
Palubní datové rozhraní pro analýzu provozních dat zaznamenaných ve vozidle |
Komunikační rozhraní, společné pro celou vysokorychlostní železniční síť, k analyzátoru dat uložených v řídících a zabezpečovacích systémech za účelem zajištění čitelnosti těchto dat pro všechny zúčastněné strany. |
UNISIG SUBSET -027-V200 |
|
4.1.2.2 |
Rozhraní pro odometrii |
Základem evropské specifikace je dokument ERTMS/97e267.Specifikace nebude z počátku k dispozici. |
Vyhrazeny |
|
4.6. Traťová rozhraní mezi prvky interoperability subsystému "Řízení a zabezpečení"
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
|
Traťová rozhraní pro datovou komunikaci mezi: |
|
|
|
4.1.2.3 |
ERTMS//ETCS Euroradio |
|
UNISIG SUBSET -049-V200 |
|
4.1.2.3 |
GSM-R |
Informativní dokumentace: O-2475 V1.0 |
A11T6001.12 |
|
4.1.2.3 |
systémy "Eurobalise" a LEU |
|
UNISIG SUBSET -036-V221UNISIG SUBSET -085-V212 |
|
4.1.2.3 |
systémy "Euroloop" a LEU |
|
UNISIG SUBSET -045-V200 |
|
4.1.2.3 |
ERTMS/ETCS aERTMS/ETCS(předávka RBC-RBC) |
|
UNISIG SUBSET -039-V200 |
|
4.2.4 |
Správa klíčů |
|
UNISIG SUBSET -038-V200 |
  |
4.7. Kompatibilita (nikoli elektromagnetická) mezi vlaky a kolejovými obvody
4.7.1. Datová rozhraní mezi subsystémem "Řízení a zabezpečení" a kolejovými vozidly
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
4.2.1.2b |
Kompatibilita vlastností kolejových vozidel se systémy detekce vlaků |
Specifikace, kterou se musí kolejová vozidla řídit,aby se umožnil správný provoz systému detekce vlaků. Zohledňuje se např. indukčnost u beznápravových dvojkolí a minimální hmotnosti na nápravu. |
Vyhrazeny |
|
4.2.1.2e |
Rozhraní vlaků |
Pro pokrytí veškerých dat relevantních pro interoperabilitu, k jejichž výměně může dojít mezi vlakem a řídícím a zabezpečovacím zařízením. |
UNISIG SUBSET -034-V200 |
|
4.8. Výkonnost subsystému "Řízení a zabezpečení"
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
4.1.14.3 |
Požadovaná výkonost |
Specifikace výkonosti sítě vysokorychlostní železniční dopravy jsou uvedeny v přílohách I a IV směrnice 96/48/ES. |
UNISIG SUBSET -041-V200 |
|
Odkaz na odstavec TSI subsystému "Řízení a zabezpečení" |
Téma 1) |
Obsah2) |
Evropské specifikace definující základní parametry |
Ostatní evropské specifikace |
6.2 |
Požadavky na integraci palubního zařízení |
Postačují k zajištění správné spolupráce palubního zařízení se zařízením
traťovým (ověření subsystému s ohledem na možnosti uvedené v registru
kolejových vozidel). |
UNISIG SUBSET (vyhrazeny) |
|
6.2 |
Požadavky na integraci traťového zařízení |
Postačují k zajištění správné spolupráce traťového zařízení se zařízením palubním (ověření subsystému s ohledem na možnosti uvedené v registru infrastruktury). |
UNISIG SUBSET (vyhrazeny) |
|
Tabulka 6.1Tabulka 6.2 |
Požadavky na instalaci |
Pravidla platná při instalaci palubní, resp. traťové časti subsystému "Řízení a zabezpečení". |
UNISIG SUBSET-040-V200 |
  |
|
Slovník termínů a zkratek |
|
UNISIG SUBSET-023-V200 |
|
Poznámky:
1)
V tomto sloupci je uvedeno téma odstavce v TSI, na který se odkazuje v druhém sloupci.
2)
Popis záměru normy nezbytné pro podporu TSI.
3)
Příslušné kmitočtové rozsahy pro up-link a tele-powering jsou definovány ve specifikaci UNISIG SUBSET-036-V221.